۸ بازديد
تجارت الکترونیک به مدل کسب و کاری اطلاق می شود که به شرکت ها و افراد امکان خرید و فروش کالاها و خدمات از طریق اینترنت را می دهد. کسب و کار آنلاین چهار بخش اصلی بازار را پوشش می دهد و می تواند از طریق رایانه، تبلت، گوشی های هوشمند و سایر دستگاه های هوشمند انجام شود. تقریباً هر محصول و خدمات قابل تصوری از طریق معاملات تجاری آنلاین در دسترس است، از جمله کتاب، موسیقی، بلیط هواپیما، و خدمات مالی مانند سرمایه گذاری سهام و بانکداری آنلاین. با ما همراه باشید و ما را در این مقاله مدرسه کسب و کار دنبال کنید.

تجارت الکترونیک در چند کلمه:
تجارت الکترونیک خرید و فروش کالاها و خدمات از طریق اینترنت است.
این کار از طریق رایانه، تبلت، گوشی های هوشمند و سایر دستگاه های هوشمند انجام می شود.
این روزها تقریباً هر چیزی را می توان از طریق یک تجارت آنلاین خریداری کرد.
اگرچه برخی از مشاغل هر دو را انتخاب می کنند، اما می تواند جایگزینی برای فروشگاه های آجر و ملات باشد.
تجارت آنلاین به چهار بخش بازار تقسیم می شود که شامل تجارت به کسب و کار، تجارت به مصرف کننده، مصرف کننده به مصرف کننده و مصرف کننده به تجارت می شود.
درباره تجارت الکترونیک بیاموزید
همانطور که در بالا ذکر شد، تجارت آنلاین فرآیند خرید و فروش کالاها و خدمات ملموس به صورت آنلاین است که شامل تبادل اطلاعات یا پول برای پردازش تراکنش است. کسب و کار آنلاین بخشی از صنعت بزرگتر تجارت الکترونیک است و شامل تمام فرآیندهای مورد نیاز برای اداره آنلاین یک شرکت است.

تجارت الکترونیک به کسب‌وکارها، به‌ویژه آن‌هایی که منابع محدودی مانند کسب‌وکارهای کوچک دارند، کمک می‌کند تا با ارائه کانال‌های توزیع ارزان‌تر و کارآمدتر برای محصولات یا خدمات خود، به بازار دسترسی پیدا کرده و به دامنه وسیع‌تری دست یابند. Target (TGT) تجارت آجر و ملات خود را با یک فروشگاه آنلاین تکمیل کرده است که به مشتریان امکان می دهد همه چیز را از لباس های خانگی و قهوه ساز گرفته تا خمیر دندان و عروسک بخرند.

تجارت الکترونیک چگونه کار می کند؟
تجارت آنلاین از طریق اینترنت انجام می شود، جایی که مشتریان از طریق دستگاه های خود به فروشگاه های آنلاین برای سفارش محصولات یا خدمات دسترسی دارند.

با ثبت سفارش، مرورگر وب مشتری با سرور میزبانی وب فروشگاه اینترنتی ارتباط برقرار می کند. سپس اطلاعات سفارش به یک کامپیوتر مرکزی به نام مدیر سفارش منتقل می شود. سپس به پایگاه های داده ای که سطوح موجودی را مدیریت می کنند، سیستم های تجاری که اطلاعات پرداخت را با استفاده از برنامه هایی مانند PayPal مدیریت می کنند و رایانه های بانکی ارسال می شود. این فرآیند قبل از بازگشت به مدیریت سفارش اتفاق می افتد. زنی یک کارت اعتباری و یک لپ‌تاپ روی دامن خود نگه می‌دارد.

این برای اطمینان از کافی بودن موجودی فروشگاه و وجوه مشتری برای پردازش سفارشات است. پس از تایید سفارش، مدیر سفارش به وب سرور فروشگاه اطلاع می دهد، سپس پیامی مبنی بر موفقیت آمیز بودن سفارش به مشتری نمایش داده می شود. سپس مدیر سفارش اطلاعات سفارش را به انبار یا بخش انجام ارسال می کند تا محصول یا خدمات با موفقیت برای مشتری ارسال شود. در این مرحله ممکن است یک محصول فیزیکی یا دیجیتالی برای مشتری ارسال شود و یا امکان دسترسی به خدمات فراهم شود.

پلتفرم هایی که میزبان تراکنش های تجاری آنلاین هستند ممکن است شامل بازارهای آنلاین مانند Amazon.com باشد که فروشندگان فقط باید ثبت نام کنند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.