یکشنبه ۰۵ شهریور ۰۲ | ۱۵:۵۹ ۹ بازديد
وسعت دسترسی اولین شعار برای "بزرگترین کتابفروشی روی زمین" آمازون است. آنها می توانند بگویند که آنها یک سایت تجارت الکترونیک هستند، نه یک فروشگاه آجر و ملات که باید هر کتابی را در قفسه های خود داشته باشند. تجارت آنلاین به برندها این امکان را می دهد که طیف گسترده ای از محصولات را ارائه دهند و آنها را از انبارها در محل خرید ارسال کنند. مشتریان می توانند در یافتن آنچه به دنبال آن هستند موفق تر باشند.
دسترسی آسان
مشتریانی که در فروشگاههای آجر و ملات خرید میکنند، ممکن است برای پیمایش در راهروهای محصول خاص مشکل پیدا کنند. در تجارت الکترونیک، بازدیدکنندگان می توانند صفحات دسته بندی محصولات را مرور کنند و از عملکرد جستجوی سایت برای یافتن فوری محصولات استفاده کنند.
کسبوکارهای آجر و ملات به مشتریانی که شخصاً از فروشگاههایشان بازدید میکنند، میفروشند، اما با تجارت الکترونیک، کسبوکارها میتوانند به هر کسی که به اینترنت دسترسی دارد بفروشند. حضور آنلاین پتانسیل گسترش پایگاه مشتریان یک کسب و کار را دارد.
قیمت پایین
در حالی که مشاغل تجارت الکترونیک ممکن است متحمل هزینه های حمل و نقل و انبار شوند، آنها به طور کامل از هزینه های مرتبط با فروشگاه های آجر و ملات مانند اجاره، موجودی و صندوق های نقدی اجتناب می کنند.
همچنین این مقاله را بخوانید: کسب و کار نجاری به عنوان یک شغل لذت بخش
شخصیسازی محصول و توصیهها سایتهای تجارت الکترونیک میتوانند تاریخچه مرور، مرور و خرید بازدیدکنندگان را ردیابی کنند. آنها می توانند از این اطلاعات برای ارائه توصیه های مفید و شخصی سازی شده محصول و به دست آوردن بینش ارزشمند در مورد بازارهای هدف خود استفاده کنند. به عنوان مثال، صفحات محصول آمازون دارای بخش هایی با برچسب "تکرار خرید با هم" و "مشاهده شده توسط مشتریانی که این مورد را مشاهده کرده اند." در اینجا دو زن هستند.
معایب کسب و کار اینترنتی
معایب تجارت الکترونیک شامل خدمات محدود به مشتریان، عدم امکان دیدن یا لمس محصولات قبل از خرید توسط مصرف کنندگان و زمان انتظار برای ارسال محصولات است.
خدمات محدود به مشتریان
اگر مشتری در یک فروشگاه فیزیکی سوال یا مشکلی داشته باشد، می تواند از یک کارمند، صندوقدار یا مدیر فروشگاه کمک بخواهد. خدمات مشتری در فروشگاه کسب و کار آنلاین ممکن است محدود باشد. این سایت ممکن است فقط در ساعات خاصی از روز پشتیبانی ارائه دهد، یا تماس با شماره خدمات مشتری ممکن است مشتریان را در حالت تعلیق قرار دهد.
نمی تواند لمس کند یا ببیند
در حالی که تصاویر در یک صفحه وب میتوانند حس خوبی به محصول بدهند، این شبیه به یک تجربه "زنده" نیست. به عنوان مثال می توان به پخش موسیقی روی بلندگوها، قضاوت در مورد کیفیت تصویر تلویزیون یا پوشیدن یک پیراهن یا لباس اشاره کرد. تجارت الکترونیک می تواند منجر به خرید محصولاتی از سوی مصرف کنندگان شود که آن چیزی است که انتظارش را نداشتند و در نتیجه درآمد خود را از دست می دهند. در برخی موارد، مشتری هزینه بازگرداندن کالا به خرده فروش را بر عهده می گیرد.
زمان انتظار
اگر مشتری کالایی را که دوست دارد در فروشگاه ببیند، هزینه آن را پرداخت کرده و به خانه می برد. در یک کسب و کار آنلاین، یک دوره انتظار برای ارسال محصول به آدرس مشتری وجود دارد. در حالی که انتظار حمل و نقل کاهش یافته است، تحویل در همان روز در حال حاضر رایج تر است، اما هنوز آنی نیست.
ایمنی
هکرهای ماهر می توانند وب سایت هایی با ظاهر قانونی ایجاد کنند که ادعا می کنند محصولات شناخته شده را می فروشند. در عوض، این سایت نسخه های تقلبی این محصولات را برای مشتریان ارسال می کرد یا به سادگی اطلاعات کارت اعتباری مشتریان را جمع آوری می کرد. سایتهای تجارت الکترونیک قانونی نیز خطرناک هستند، بهویژه زمانی که مشتریان اطلاعات کارت اعتباری را نزد خردهفروشان ذخیره میکنند تا خریدهای آینده را تسهیل کنند. اگر وب سایت یک خرده فروش هک شود، هکرها می توانند به اطلاعات کارت اعتباری مشتریان دسترسی پیدا کنند.
برنامه کسب و کار آنلاین
تجارت الکترونیک با استفاده از برنامه هایی مانند ایمیل، کاتالوگ های آنلاین و سبد خرید، تبادل الکترونیکی داده ها (EDI)، پروتکل های انتقال فایل، خدمات وب و دستگاه های تلفن همراه انجام می شود. این شامل استفاده از ایمیل برای ارسال تبلیغات ناخواسته (اغلب به عنوان هرزنامه) به B2B و مصرف کنندگان و سایر بالقوه های تجاری، و همچنین فعالیت های تبلیغاتی مانند ارسال خبرنامه الکترونیکی برای مشترکین و ارسال پیام های متنی به دستگاه های تلفن همراه است. شرکتهای بیشتری در حال حاضر به دنبال دسترسی مستقیم به مشتریان با استفاده از ابزارهایی مانند کوپنهای دیجیتال، بازاریابی رسانههای اجتماعی و تبلیغات هدفمند هستند.
ظهور تجارت الکترونیک کارکنان فناوری اطلاعات را وادار می کند تا فراتر از طراحی و نگهداری زیرساخت نگاه کنند و بسیاری از جنبه های مرتبط با مشتری مانند حریم خصوصی و امنیت داده های مصرف کننده را در نظر بگیرند. الزامات انطباق مقررات مربوط به مدیریت داده ها، قوانین حریم خصوصی اطلاعات قابل شناسایی شخصی، و قراردادهای حفاظت از داده ها باید هنگام توسعه سیستم ها و برنامه های فناوری اطلاعات برای تطبیق فعالیت های تجاری آنلاین در نظر گرفته شوند.
بسترها و ارائه دهندگان تجارت الکترونیک
پلتفرم تجارت الکترونیک ابزاری است که برای مدیریت یک تجارت آنلاین استفاده می شود. مشتریان در هر اندازه، از مشاغل کوچک گرفته تا شرکت های بزرگ، می توانند یک پلت فرم کسب و کار آنلاین را انتخاب کنند. پلتفرم های تجارت الکترونیک آمازون و eBay چه کسانی هستند
دسترسی آسان
مشتریانی که در فروشگاههای آجر و ملات خرید میکنند، ممکن است برای پیمایش در راهروهای محصول خاص مشکل پیدا کنند. در تجارت الکترونیک، بازدیدکنندگان می توانند صفحات دسته بندی محصولات را مرور کنند و از عملکرد جستجوی سایت برای یافتن فوری محصولات استفاده کنند.
کسبوکارهای آجر و ملات به مشتریانی که شخصاً از فروشگاههایشان بازدید میکنند، میفروشند، اما با تجارت الکترونیک، کسبوکارها میتوانند به هر کسی که به اینترنت دسترسی دارد بفروشند. حضور آنلاین پتانسیل گسترش پایگاه مشتریان یک کسب و کار را دارد.
قیمت پایین
در حالی که مشاغل تجارت الکترونیک ممکن است متحمل هزینه های حمل و نقل و انبار شوند، آنها به طور کامل از هزینه های مرتبط با فروشگاه های آجر و ملات مانند اجاره، موجودی و صندوق های نقدی اجتناب می کنند.
همچنین این مقاله را بخوانید: کسب و کار نجاری به عنوان یک شغل لذت بخش
شخصیسازی محصول و توصیهها سایتهای تجارت الکترونیک میتوانند تاریخچه مرور، مرور و خرید بازدیدکنندگان را ردیابی کنند. آنها می توانند از این اطلاعات برای ارائه توصیه های مفید و شخصی سازی شده محصول و به دست آوردن بینش ارزشمند در مورد بازارهای هدف خود استفاده کنند. به عنوان مثال، صفحات محصول آمازون دارای بخش هایی با برچسب "تکرار خرید با هم" و "مشاهده شده توسط مشتریانی که این مورد را مشاهده کرده اند." در اینجا دو زن هستند.
معایب کسب و کار اینترنتی
معایب تجارت الکترونیک شامل خدمات محدود به مشتریان، عدم امکان دیدن یا لمس محصولات قبل از خرید توسط مصرف کنندگان و زمان انتظار برای ارسال محصولات است.
خدمات محدود به مشتریان
اگر مشتری در یک فروشگاه فیزیکی سوال یا مشکلی داشته باشد، می تواند از یک کارمند، صندوقدار یا مدیر فروشگاه کمک بخواهد. خدمات مشتری در فروشگاه کسب و کار آنلاین ممکن است محدود باشد. این سایت ممکن است فقط در ساعات خاصی از روز پشتیبانی ارائه دهد، یا تماس با شماره خدمات مشتری ممکن است مشتریان را در حالت تعلیق قرار دهد.
نمی تواند لمس کند یا ببیند
در حالی که تصاویر در یک صفحه وب میتوانند حس خوبی به محصول بدهند، این شبیه به یک تجربه "زنده" نیست. به عنوان مثال می توان به پخش موسیقی روی بلندگوها، قضاوت در مورد کیفیت تصویر تلویزیون یا پوشیدن یک پیراهن یا لباس اشاره کرد. تجارت الکترونیک می تواند منجر به خرید محصولاتی از سوی مصرف کنندگان شود که آن چیزی است که انتظارش را نداشتند و در نتیجه درآمد خود را از دست می دهند. در برخی موارد، مشتری هزینه بازگرداندن کالا به خرده فروش را بر عهده می گیرد.
زمان انتظار
اگر مشتری کالایی را که دوست دارد در فروشگاه ببیند، هزینه آن را پرداخت کرده و به خانه می برد. در یک کسب و کار آنلاین، یک دوره انتظار برای ارسال محصول به آدرس مشتری وجود دارد. در حالی که انتظار حمل و نقل کاهش یافته است، تحویل در همان روز در حال حاضر رایج تر است، اما هنوز آنی نیست.
ایمنی
هکرهای ماهر می توانند وب سایت هایی با ظاهر قانونی ایجاد کنند که ادعا می کنند محصولات شناخته شده را می فروشند. در عوض، این سایت نسخه های تقلبی این محصولات را برای مشتریان ارسال می کرد یا به سادگی اطلاعات کارت اعتباری مشتریان را جمع آوری می کرد. سایتهای تجارت الکترونیک قانونی نیز خطرناک هستند، بهویژه زمانی که مشتریان اطلاعات کارت اعتباری را نزد خردهفروشان ذخیره میکنند تا خریدهای آینده را تسهیل کنند. اگر وب سایت یک خرده فروش هک شود، هکرها می توانند به اطلاعات کارت اعتباری مشتریان دسترسی پیدا کنند.
برنامه کسب و کار آنلاین
تجارت الکترونیک با استفاده از برنامه هایی مانند ایمیل، کاتالوگ های آنلاین و سبد خرید، تبادل الکترونیکی داده ها (EDI)، پروتکل های انتقال فایل، خدمات وب و دستگاه های تلفن همراه انجام می شود. این شامل استفاده از ایمیل برای ارسال تبلیغات ناخواسته (اغلب به عنوان هرزنامه) به B2B و مصرف کنندگان و سایر بالقوه های تجاری، و همچنین فعالیت های تبلیغاتی مانند ارسال خبرنامه الکترونیکی برای مشترکین و ارسال پیام های متنی به دستگاه های تلفن همراه است. شرکتهای بیشتری در حال حاضر به دنبال دسترسی مستقیم به مشتریان با استفاده از ابزارهایی مانند کوپنهای دیجیتال، بازاریابی رسانههای اجتماعی و تبلیغات هدفمند هستند.
ظهور تجارت الکترونیک کارکنان فناوری اطلاعات را وادار می کند تا فراتر از طراحی و نگهداری زیرساخت نگاه کنند و بسیاری از جنبه های مرتبط با مشتری مانند حریم خصوصی و امنیت داده های مصرف کننده را در نظر بگیرند. الزامات انطباق مقررات مربوط به مدیریت داده ها، قوانین حریم خصوصی اطلاعات قابل شناسایی شخصی، و قراردادهای حفاظت از داده ها باید هنگام توسعه سیستم ها و برنامه های فناوری اطلاعات برای تطبیق فعالیت های تجاری آنلاین در نظر گرفته شوند.
بسترها و ارائه دهندگان تجارت الکترونیک
پلتفرم تجارت الکترونیک ابزاری است که برای مدیریت یک تجارت آنلاین استفاده می شود. مشتریان در هر اندازه، از مشاغل کوچک گرفته تا شرکت های بزرگ، می توانند یک پلت فرم کسب و کار آنلاین را انتخاب کنند. پلتفرم های تجارت الکترونیک آمازون و eBay چه کسانی هستند